پیشنهاد سردبیر

سیدستار هاشمی گفت: پلتفرم‌ها (سکوهای) بومی به مرحله‌ای از بلوغ رسیده‌اند که توان حضور در عرصه بین‌المللی را دارند و وزارت ارتباطات حمایت‌های خود را از سکوها و پیام‌رسان‌های بومی متناسب با اقتضات و شرایط روز دنبال می‌کند.

وزیر ارتباطات: پلتفرم‌ها توان حضور در عرصه بین‌المللی را دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدستار هاشمی در نشستِ خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: پلتفرم‌ها (سکوهای) بومی به مرحله‌ای از بلوغ رسیده‌اند که توان حضور در عرصه بین‌المللی را دارند.

وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات حمایت‌های خود را از سکوها و پیام‌رسان‌های بومی متناسب با اقتضات و شرایط روز دنبال می‌کند.

وزیر ارتباطات با اشاره به ظرفیت موجود در توسعه فعالیت های سکوهای بومی در عرصه بین المللی و منطقه ای تاکید کرد که زمان ورود این سکوها به عرصه بین‌الملل فرا رسیده است و ما در دولت چهاردهم این رویکرد را با جدیت می‌کنیم.

هاشمی گفت: وقتی از حمایت هدفمند از سکوها و پیام رسان های داخلی صحبت می‌کنیم؛ منظور حمایتی است که در راستای اهداف جدید تعیین و ترسیم شده و مهمترین هدف ما نیز در حال حاضر، حضور پیام‌رسان‌های کشورمان در عرصه بین‌المللی به ویژه در میان کشورهای منطقه و یا کشورهای هم‌پیمان همچون سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای یا گروه بریکس است.

وزیر ارتباطات در ادامه یکی از موانع فراروی ارائه خدمات بر بستر سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی را "حبس داده‌های مردم توسط برخی نهادها و سازمان‌های دولتی" عنوان و تاکید کرد: در دولت جدید، حتماً قانون داده‌ها و اطلاعات ملی (دوام) را برای آزادسازی داده‌های مردم با جدیت پیگیری می‌کنیم تا هم زندگی مردم تسهیل شود و هم خدمت‌رسانی بر بستر سکوهای داخلی توسعه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.